Home » Activiteiten » Beter presteren/Klankborden

BETER PRESTEREN / KLANKBORDEN

Beter presteren

Tegenvallende omzetten of resultaten. Vrijwel elke ondernemer krijgt er weleens mee te maken. Het wordt ernstiger wanneer er sprake is van een trend. Soms kun je er weinig aan doen, maar heel vaak kan dat wel.

Oorzaken

Verschillende oorzaken kunnen er voor zorgen dat jouw omzet/resultaten jaar in jaar uit teruglopen.

Zomaar een paar voorbeelden:

  • je hebt bepaalde ontwikkelingen gemist en wordt voorbij gestreefd door de concurrentie;
  • de verkoopkanalen zijn veranderd, maar jij bent niet meegegaan in die ontwikkeling;
  • wat jouw diensten bijzonder maakte, past inmiddels iedereen toe;
  • je voegt onvoldoende waarde toe;
  • je concurreert voornamelijk op prijs, in plaats van kwaliteit.

Verbeteren

Verbeteren begint met onderkennen dat je een probleem hebt en de wil er is om dingen te veranderen.

Vervolgens is het nodig vast te stellen waar de schoen precies wringt en wat gedaan kan worden om tot verbetering te komen.

Onze inbreng

Wij kunnen samen met jou kijken naar oorzaken en mogelijkheden, dan wel plannen ontwikkelen. Je moet wel zelf input leveren!

Klankborden

Ondernemen kan een eenzame ervaring zijn. Hierdoor kan het erg prettig zijn met iemand te klankborden die zelf ondernemer is. Een lotgenoot.

Het kan ook zijn dat je nieuwe ideeën hebt, die je wil spiegelen aan een persoon die jou niet naar de mond praat, maar de sterke en zwakke punten benoemt.

Wat heb ik bereikt?

Zo nu en dan is het verstandig te kijken naar wat je de afgelopen jaren bereikt hebt met al je inspanningen. Is dit nu wat voor ogen stond toen je begon? Zijn er zaken die je misschien anders wil doen, maar je weet niet goed waar te beginnen?

Onze inbreng

We kunnen je helpen stappen te zetten in een verandertraject. Dat hoeven geen lange trajecten te zijn. Soms zijn een paar uur al voldoende.

Canvas

Een goed businessmodel om naar je onderneming te kijken is Canvas.

Canvas kent de volgende onderdelen:

  1. Klantsegmenten;
  2. Waardepropositie;
  3. Inkomstenstromen;
  4. Kanalen;
  5. Klantrelatie;
  6. Kern activiteiten;
  7. Key resources;
  8. Key partners;
  9. Kostenstructuur

Het businessmodel Canvas dwingt je een aantal belangrijke zaken op één A-4 te zetten, waardoor je het overzicht behoudt en niet verdrinkt in allerlei details en uitgebreide rapporten.

Je kunt dit traject helemaal zelf doen, maar de praktijk leert dat er dan geen druk op zit en plannen en uitvoering uitgesteld worden.

Onze inbreng

Doorgaans bespreken we eerst het model. Daarna vul jij het in en vervolgens gaan we het samen bespreken. Het zijn geen lange trajecten en je kunt op elk moment stoppen.